Reklama
Rozwiń

Sklepy w internecie nie wytrzymują konkurencji

Polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie. Jest też niezwykle konkurencyjny - dane z ostatniej dekady pokazują, że po pierwszym roku działalności odpadło 5 proc. e-sklepów, po kolejnych czterech - aż 40 proc.

Publikacja: 30.05.2024 10:01

Sklepy w internecie nie wytrzymują konkurencji

Foto: Adobe Stock

dgk

Analizę rynkowego stażu ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych zarejestrowanych od 2014 r. przeprowadziła wywiadownia Dun & Bradstreet Poland, a jej wyniki przedstawił na łamach „Rz” Piotr Mazurkiewicz. 

– Spośród wszystkich zarejestrowanych w 2014 r. 8 tys. podmiotów do dnia dzisiejszego przetrwało i działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi zaledwie 37 proc. wszystkich firm, które zaczynały swoją działalność przed dekadą – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik firmy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?