Sklepy w internecie nie wytrzymują konkurencji

Polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie. Jest też niezwykle konkurencyjny - dane z ostatniej dekady pokazują, że po pierwszym roku działalności odpadło 5 proc. e-sklepów, po kolejnych czterech - aż 40 proc.

Publikacja: 30.05.2024 10:01

Sklepy w internecie nie wytrzymują konkurencji

Foto: Adobe Stock

dgk

Analizę rynkowego stażu ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych zarejestrowanych od 2014 r. przeprowadziła wywiadownia Dun & Bradstreet Poland, a jej wyniki przedstawił na łamach „Rz” Piotr Mazurkiewicz. 

– Spośród wszystkich zarejestrowanych w 2014 r. 8 tys. podmiotów do dnia dzisiejszego przetrwało i działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi zaledwie 37 proc. wszystkich firm, które zaczynały swoją działalność przed dekadą – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik firmy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Expo w Osace szansą dla polskich firm
Finanse
Zatory płatnicze - wielki problem MŚP
Finanse
Dotacje, innowacje, zrównoważony rozwój – możliwości dla firm w 2025 roku
Finanse
Polska nie wdraża unijnych przepisów na czas. Co za to grozi?
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Finanse
Wierzyciele będą musieli zadbać o realizację planu spłaty. Jest projekt ustawy