Aktualizacja: 25.01.2025 20:54 Publikacja: 03.08.2024 09:40
Foto: Adobe Stock
Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów, w przypadku przedsiębiorstw, podobnie jak w 2023 r., największym dłużnikiem firm ubezpieczeniowych jest branża transportu, spedycji i logistyki (TSL), której przeterminowane należności z tytułu nieopłaconych polis sięgają 145,1 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się handel hurtowy i detaliczny – 60,2 mln zł. Podium zamyka budownictwo z kwotą 53,7 mln zł.
Biorąc pod uwagę formę prawną działalności, największymi dłużnikami ubezpieczycieli są spółki prawa handlowego. Łącznie nie opłaciły składek na kwotę niemal 214,6 mln zł. Znaczną sumę, wynoszącą 154,8 mln zł, mają również do oddania najmniejsze, jednoosobowe działalności gospodarcze.
Polscy przedsiębiorcy najbardziej obawiają się podwyżek podnoszących koszty operacyjne prowadzonej działalności, a także zdarzeń, które mogą trwale wpłynąć na możliwość prowadzenia przez nich działalności.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Zmiany w cennikach dilerów już się zaczęły, choć na razie są ostrożne. Nowe limity emisji spowodują, że najbardziej podrożeją SUV-y i samochody z dieslem.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił kolejną edycję konkursu na projekty dotyczące poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy. Nabór wniosków startuje już w lutym. Dofinansowanie w jakiej wysokości można uzyskać? Kto może się o nie ubiegać?
Obowiązki wynikające wprost z rozporządzenia DORA będą obowiązywać, tylko nie wiadomo, czy będą egzekwowane. KNF wskazuje, że podmioty objęte rozporządzeniem mają być gotowe do stosowania DORA na 17 stycznia – mówi Natalia Kotłowska-Wochna, radca prawny z Kochański & Partners.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. przygotowuje się do uruchomienia nowego projektu grantowego o nazwie "Dig.IT. Transformacja cyfrowa". Co z terminem naboru?
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Sądy administracyjne odmawiają zajmowania się skargami obywateli na wezwania Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego do uiszczenia opłaty za brak ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Twierdzą, że UFG nie jest organem administracji publicznej.
Przedsiębiorcy na skali i liniowym PIT mogą zdecydować, czy przy obliczaniu rocznej składki zdrowotnej uwzględniać przychody i koszty ze sprzedaży środków trwałych, czy też nie. Wybraną metodę trzeba zastosować do rozliczenia wszystkich transakcji.
Polscy przedsiębiorcy najbardziej obawiają się podwyżek podnoszących koszty operacyjne prowadzonej działalności, a także zdarzeń, które mogą trwale wpłynąć na możliwość prowadzenia przez nich działalności.
Sąd Najwyższy chce otrzymać stanowisko prokuratora generalnego w sprawie zagadnienia dotyczącego m.in. tego, na jakie odszkodowanie może liczyć osoba, która przywróciła auto do stanu sprzed szkody. Czy odszkodowanie powinno obejmować rzeczywiste koszty naprawy, czy hipotetyczne.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PZU powołało we wtorek Andrzeja Klesyka do rady nadzorczej największego polskiego ubezpieczyciela. Zajmie tam miejsce odwołanego wcześniej Wojciecha Olejniczaka.
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport na temat największych obaw polskich przedsiębiorców. Na szczycie listy są podwyżki kosztów operacyjnych, cen paliw i energii oraz konsekwencje utraty płynności finansowej.
Ważna, szczególnie dla ciężko poszkodowanych w wypadkach drogowych, jest wysokość sumy gwarancyjnej dla obowiązkowego OC komunikacyjnego. Suma ta określona w przepisach w chwili orzekania nie może stanowić jedynego kryterium jej waloryzacji.
Po kilku latach spadków cen komunikacyjnego OC w 2024 r. za polisy te trzeba było płacić średnio o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Prognozy mówią o dalszych wzrostach. Jeszcze długo potrwa, zanim ten segment rynku ubezpieczeń odrobi straty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas