Aktualizacja: 18.05.2025 15:32 Publikacja: 29.08.2024 17:11
Foto: mat. prasowe
Brak dopłat do aut elektrycznych w leasingu zamrozi rynek i odłoży na półkę decyzje w sprawie budowy fabryki Izery – prognozuje w „Rz” Adam Woźniak. Decyzja NFOŚiGW ma obowiązywać do 31 grudnia 2024 r. Jej powodem jest brak pieniędzy na dopłaty, budżet w wysokości 660 mln zł został wyczerpany.
NFOŚiGW deklaruje, że nabór wniosków o dofinansowanie leasingu elektryków będzie wznowiony z wykorzystaniem nowego źródła finansowania w 2025 r. i obejmie okresem kwalifikowalności także drugą połowę 2024 r., co otwierałoby drogę do wnioskowania wstecznego. Jednak firmy wynajmujące twierdzą, że nie będą tym zainteresowane, gdyż oznaczałoby to dla nich zbyt duże ryzyko.
Obecny mechanizm waloryzacyjny w kontraktach na budowy dróg nie rekompensuje realnych kosztów wykonawców. Drogow...
O ćwierć miliarda złotych powiększyło się zadłużenie firm w sektorze TSL między 2024 a 2025 rokiem. Liczba dłużn...
92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w dzi...
Pawilon Polski na EXPO 2025 w Osace przez blisko pół roku będzie służył promocji polskiej gospodarki, możliwości...
Branża budowlana ma za sobą ciężkie miesiące, ale sytuacja ma się zmienić lada moment. Po niezbyt udanym 2024 r....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas