Aktualizacja: 06.07.2025 01:17 Publikacja: 09.11.2024 08:25
Foto: Adobe Stock
Jak pisze w „Rz” Adam Woźniak, zaległe należności są problemem blisko 31 tys. firm z sektora TSL. Według Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej w 2023 r. 527 z nich ogłosiło upadłość bądź restrukturyzację. Na koniec pierwszego kwartału 2024 roku odnotowano 183 niewypłacalności.
Najbardziej skomplikowana sytuacja jest w przedsiębiorstwach transportowych. Z raportu Coface wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. w transporcie, który odwzorowuje koniunkturę w gospodarce, niewypłacalności wzrosły w ujęciu rocznym o 56 proc. Choć polskie firmy transportowe mają nadal największy, sięgający jednej piątej udział w unijnym rynku przewozów, to boleśnie odczuwają spadek liczby zamówień przy jednoczesnym wzroście kosztów, m.in. wynagrodzeń kierowców. Tu trzeba podkreślić, że na rynku brakuje ok. 30 tys. zawodowych kierowców ciężarówek. Nic dziwnego, że ci, którzy pracują, mogą przebierać w ofertach i wybierać te najlepsze. Na początku listopada przedsiębiorcy transportowi otrzymali kolejny cios – objęcie opłatami drogowymi ponad 1400 km nowych odcinków dróg w Polsce.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas