Już wiadomo, że AI do nie chwilowa moda - tempo jej rozwoju nie spowolnia. Ponad połowa menedżerów odpowiedzialnych za IT w przedsiębiorstwach Europy, Bliskiego Wschodu i Azji chce inwestować w te technologie jeszcze więcej niż dotychczas.
A w Polsce? Michał Duszczyk przybliża w „Rz” najnowsze badania IBM Consulting, SW Research i Mizzox, z których wynika, że u nas nie tak kolorowo. Aż 46 proc. firm nie wykorzystuje żadnych narzędzi tego typu. Budżety, jakimi firmy dysponują na wdrożenia AI, nie zwalają z nóg - średnio to do 20 tys. zł rocznie (przy czym wydatki na poszczególne rozwiązania wahają się od 4,4 do 7,8 tys. zł). I właśnie 43 proc. szykuje taki poziom inwestycji w generatywną AI (genAI). Jednocześnie statystyki wskazują, iż 15 proc. firm ma zamiar wydać powyżej 100 tys. zł w technologie optymalizujące przetwarzanie danych.