Reklama

Inwestycja w AI? Polskie firmy popełniają istotny błąd

Przedsiębiorcy w Polsce wydają się być odporni na boom na sztuczną inteligencję. Wkrótce może ich to drogo kosztować.

Publikacja: 09.02.2025 21:13

Inwestycja w AI? Polskie firmy popełniają istotny błąd

Foto: Adobe Stock

dgk

Już wiadomo, że AI do nie chwilowa moda -  tempo jej rozwoju nie  spowolnia. Ponad połowa menedżerów odpowiedzialnych za IT w przedsiębiorstwach Europy, Bliskiego Wschodu i Azji chce inwestować w te technologie jeszcze więcej niż dotychczas. 

A w Polsce? Michał Duszczyk przybliża w „Rz” najnowsze badania IBM Consulting, SW Research i Mizzox, z których wynika, że u nas nie tak kolorowo.  Aż 46 proc. firm nie wykorzystuje żadnych narzędzi tego typu. Budżety, jakimi firmy dysponują na wdrożenia AI, nie zwalają z nóg - średnio to do 20 tys. zł rocznie (przy czym wydatki na poszczególne rozwiązania wahają się od 4,4 do 7,8 tys. zł).  I właśnie 43 proc. szykuje taki poziom inwestycji w generatywną AI (genAI). Jednocześnie statystyki wskazują, iż 15 proc. firm ma zamiar wydać powyżej 100 tys. zł w technologie optymalizujące przetwarzanie danych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama