Producent soków i napojów prowadzi dość nietypową działalność. Skupia się bowiem głównie na e-commerce. Poprzez swój sklep internetowy sprzedaje soki wyciskane metodą cold press, czyli na zimno. Oferuje je m.in. w formie zestawów do diet sokowych lub dostaw w ramach miesięcznego abonamentu. Soki Natura Cold Press można znaleźć także w siłowniach i centrach sportowych.

CZYTAJ TAKŻE: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach

Z kolei druga marka firmy, soki „Słońce”, to soki utrwalane pod wysokim ciśnieniem unikalną na polskim rynku metodą HPP. Ta w przeciwieństwie do pasteryzacji, nie zabija witamin i pozwala na uzyskanie wydłużonych terminów przydatności do spożycia. Produkty „Słońce” dostępne są w sprzedaży w sieciach handlowych, takich jak Carrefour, Frisco.pl, Spar, czy API Market.

Od 3D przez USA do soków

Co ciekawe, za startu-pem stoi Oskar Lis, który wcześniej zajmował się w innowacyjnej branży druku 3D. Pomysł na biznes przyszedł mu do głowy w USA.

CZYTAJ TAKŻE: Cztery startupy z Polski w półfinałach prestiżowych konkursów

– Podczas wyjazdów do Doliny Krzemowej natknąłem się na wszechobecne tam juice bary i firmy z sokami cold press. Kompozycje smaków, sposób ich podania i ludzie z branży zainteresowały mnie na tyle, że odwiedziłem producenta maszyn do wyciskania tą właśnie technologią– wyjaśnia właściciel i współzałożyciel Natury.

Nazwiska znane w branży

Lis firmę zakładał ze znajomym, który prowadził juice bar w Warszawie. Jednak po 11 miesiącach przejął przedsięwzięcie i od tej pory finansował jego rozwój z własnych środków. Jak podkreśla, spółka jest rentowna i wzrasta w tempie kilkudziesięciu procent rok do roku.

Oskar Lis o nowym inwestorze mówi, że przekonały go nie tylko pieniądze, ale i nazwiska stojące za bValue. A są tam współzałożyciel Bakallandu Marian Owerko, czy rodzina Jantoń (założyciele i twórcy firmy Jantoń, jednej z największych firm produkcyjnych i dystrybucyjnych w branży winiarskiej w Polsce – obecnie JNT Group.

CZYTAJ TAKŻE: Polski start-up konkuruje ze Škodą na elektryki w Pradze

Środki z inwestycji Natura Cold Press chce przeznaczyć na opracowanie nowych, nieobecnych jeszcze w Polsce linii produktowych, a także  na dział badawczo-rozwojowy spółki i dalszy rozwój kanałów online.