Reklama

Marketem nie rządzą siły przyrody

Sądy próbują obciążać sieci handlowe odpowiedzialnością za wypadki klientów, którym one nie zawiniły i na które nie miały wpływu. Tymczasem markety nie powinny odpowiadać na zasadzie ryzyka.

Publikacja: 09.02.2022 12:38

Marketem nie rządzą siły przyrody

Foto: AdobeStock

W ostatnim czasie zdarza się, że sądy próbują obciążać markety odpowiedzialnością za wypadki klientów na zasadzie art. 435 § 1 kodeksu cywilnego. Ta reguła odpowiedzialności nie zależy od winy sprawcy. Taki kierunek orzeczniczy nie wydaje się właściwy. Niemniej dla właścicieli marketów może być niepokojący.

Na zasadzie ryzyka

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: W uznaniu za pracę - co zrobić, by pracownikom chciało się pracować?
Kadry i Płace
E-papierosy w pracy zabronione. Grozi nawet dyscyplinarka. A woreczki i snusy?
Kadry i Płace
Długie badanie przewinienia uniemożliwi zwolnienie dyscyplinarne pracownika – ważny wyrok SN
Kadry i Płace
Jak okresowo powierzyć pracownikowi inną pracę?
Kadry i Płace
Wynagradzanie oparte na wynikach - sposób na motywowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama