Reklama
Rozwiń
Reklama

E-wybory przedstawicieli pracowniczych – alternatywa w czasie pandemii

Najbardziej skomplikowana jest organizacja wyborów w formie hybrydowej – tradycyjnej i elektronicznej. Wymaga ona zaadresowania oraz połączenia reguł i specyfik obu form głosowania.

Publikacja: 20.04.2022 16:20

E-wybory przedstawicieli pracowniczych – alternatywa w czasie pandemii

Foto: Adobe Stock

Przepisy prawa pracy oraz ustawy szczególne przewidują konieczność współdziałania lub przeprowadzenia konsultacji ze związkami zawodowymi, a w ich braku – z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u danego pracodawcy. Ani kodeks pracy, ani przepisy szczególne nie regulują jednak szczegółowo procedury ich wyborów.

Przed rozpoczęciem epidemii COVID-19 głosowania przeprowadzane były przeważnie na terenie zakładu pracy z wykorzystaniem urny do głosowania oraz kart wyborczych. Pandemia zweryfikowała jednak dotychczasowe praktyki. W dobie pracy zdalnej lub hybrydowej stare schematy okazały się niepraktyczne lub niemożliwe do zastosowania. Firmy w szerszym zakresie zaczęły organizować wybory przedstawicieli pracowników z wykorzystaniem metod głosowania elektronicznego. W sukurs przyszły im również odpowiednio dostosowane rozwiązania informatyczne.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK nalicza się także od wynagrodzenia wypłaconego po ustaniu zatrudnienia
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Pracowite ministerstwo?
Kadry i Płace
O czym pamiętać w związku ze wzrostem płacy minimalnej?
Kadry i Płace
Zadaniowy system czasu pracy nie wyklucza nadgodzin
Kadry i Płace
Wyższa odprawa w przypadku rozwiązania umowy o pracę
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama