Reputacja przewoźnika nie wyłącza jego odpowiedzialności

Ochrona reputacji przedsiębiorstwa transportowego nie może polegać na przenoszeniu odpowiedzialności za naruszenia czasu pracy kierowców na osobę trzecią.

Publikacja: 15.06.2023 02:00

Reputacja przewoźnika nie wyłącza jego odpowiedzialności

Foto: AdobeStock

Taki wniosek można wyciągnąć z wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 11 maja 2023 r. w sprawie C-155/22 Bezirkshauptmannschaft Lilienfeld.

W czym tkwił problem

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Czy brak odzewu w procesie rekrutacji to dyskryminacja?
Kadry i Płace
Zakaz handlu w niedzielę i święta. Kogo obowiązuje i co grozi za jego łamanie?
Kadry i Płace
Jak łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą wpływa na uprawnienia pracownicze?
Kadry i Płace
Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Sygnaliści - kiedy godzina zero? Od kiedy można zgłaszać nieprawidłowości?