Nie każdy urlop w informacji o warunkach zatrudnienia

Pracodawca powinien poinformować pracownika wyłącznie o prawie do tych urlopów, które są płatne z jego środków.

Publikacja: 22.06.2023 02:00

Nie każdy urlop w informacji o warunkach zatrudnienia

Foto: Adobe Stock

- Czy w nowej informacji o warunkach zatrudnienia należy wskazać na wszystkie urlopy związane z rodzicielstwem, urlop opiekuńczy, zwolnienia od pracy (siła wyższa, opieka nad dzieckiem)? – pyta czytelniczka.

Nie. Informacja powinna objąć urlop wypoczynkowy i inne urlopy płatne ze środków pracodawcy. Nie informujemy obowiązkowo o wszystkich możliwych odpłatnych zwolnieniach od pracy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama