Nie każdy urlop w informacji o warunkach zatrudnienia

Pracodawca powinien poinformować pracownika wyłącznie o prawie do tych urlopów, które są płatne z jego środków.

Publikacja: 22.06.2023 02:00

Nie każdy urlop w informacji o warunkach zatrudnienia

Foto: Adobe Stock

- Czy w nowej informacji o warunkach zatrudnienia należy wskazać na wszystkie urlopy związane z rodzicielstwem, urlop opiekuńczy, zwolnienia od pracy (siła wyższa, opieka nad dzieckiem)? – pyta czytelniczka.

Nie. Informacja powinna objąć urlop wypoczynkowy i inne urlopy płatne ze środków pracodawcy. Nie informujemy obowiązkowo o wszystkich możliwych odpłatnych zwolnieniach od pracy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Szykujemy się do lata
Kadry i Płace
Więcej swobody w letnim grafiku – ruchomy rozkład czasu pracy
Kadry i Płace
Czy szef ma prawo zmusić pracownika do urlopu?
Kadry i Płace
Przed odwołaniem z urlopu lepiej przeliczyć koszty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kadry i Płace
Organizacje związkowe muszą policzyć swoich członków