Reklama
Rozwiń
Reklama

Uczestnik PPK musi zadbać o aktualizację swoich danych w instytucji finansowej

Pracodawca, zapisując pracownika do PPK, przekazuje instytucji finansowej dane identyfikujące tę osobę. W przypadku późniejszej zmiany danych, uczestnik PPK musi jednak sam poinformować instytucję finansową o tej zmianie.

Publikacja: 17.04.2025 04:40

Czy pracownik-uczestnik PPK musi informować o zmianie danych?

Czy pracownik-uczestnik PPK musi informować o zmianie danych?

Foto: Adobe Stock

Podmiot zatrudniający (m.in. pracodawca, zleceniodawca), który zawiera – w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej - umowę o prowadzenie PPK z instytucją finansową, z którą ma zawartą umowę o zarządzanie PPK, przekazuje jej dane identyfikujące tę osobę. Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o PPK, „dane identyfikujące uczestnika PPK” to: imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, PESEL lub data urodzenia w przypadku osób nieposiadających PESEL oraz seria i numer dowodu osobistego lub numer paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają obywatelstwa polskiego.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama