Aktualizacja: 13.06.2025 07:59 Publikacja: 12.06.2025 04:50
Zarówno uczestnik PPK, jak i pracodawca mogą finansować wpłaty dodatkowe do PPK
Foto: Adobe Stock
Tak jak wpłata podstawowa, wpłata dodatkowa stanowi określony procent wynagrodzenia uczestnika PPK. Uczestnik PPK może zadeklarować ją w wysokości do 2 proc. swojego wynagrodzenia, a podmiot zatrudniający – w wysokości do 2,5 proc. wynagrodzenia uczestnika PPK. Podmiot zatrudniający może różnicować finansowane przez siebie wpłaty dodatkowe. W przypadku zastosowania innego kryterium różnicowania niż długość okresu zatrudnienia, konieczne jest nie tylko zadeklarowanie wpłat dodatkowych w umowie o zarządzanie PPK (ze wskazaniem wysokości tych wpłat dla poszczególnych grup uczestników PPK), ale także zawarcie odpowiednich postanowień w regulaminie wynagrodzeń lub układzie zbiorowym pracy obowiązujących w danym podmiocie. Jeżeli w podmiocie zatrudniającym nie obowiązuje ani regulamin wynagrodzeń, ani układ zbiorowy pracy, wpłaty dodatkowe finansowane przez ten podmiot można różnicować tylko na podstawie długości okresu zatrudnienia uczestników PPK. Poniżej odpowiadamy na pytania pracodawców dotyczące tych zagadnień.
Sezon urlopowy to często wyzwanie dla działów kadr. Ustalenie planu urlopów tak, by zachować ciągłość pracy, byw...
Aby ruchomy rozkład czasu pracy stanowił realny benefit, pracodawcy powinni ustalić przedział godzin, w jakim pr...
Pracodawca nie może wysłać pracownika na urlop wypoczynkowy wbrew jego woli. Wyjątki są nieliczne i ściśle okreś...
Odwołanie z urlopu może być kosztowne. Firma, która coroczne uzgodnienia dotyczące terminów urlopów traktuje jak...
Do 10. lipca związki zawodowe powinny przekazać pracodawcy informację o liczbie swoich członków. Od tego zależą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas