Reklama
Rozwiń
Reklama

Koronawirus. Kumulacji urlopów w pandemii nie należy tolerować

Wielu pracowników nie korzystało z urlopów w 2020 r. Pracodawcy powinni część tych dni udzielić w narzuconym terminie. Inaczej narażą się na problemy organizacyjne w firmie, a przy redukcji etatów – na niepotrzebne koszty.

Publikacja: 17.03.2021 16:45

Koronawirus. Kumulacji urlopów w pandemii nie należy tolerować

Foto: Adobe Stock

Trwająca już od roku pandemia wywiera wpływ na nasze życie, w szczególności na sferę związaną z życiem zawodowym. Wprowadzane zakazy przemieszczania się wraz z zaleceniami unikania bezpośrednich kontaktów spowodowały, że osoby, których charakter pracy na to pozwala, zaczęły wykonywać ją w trybie zdalnym.

Świadczenie pracy z domu, umożliwiające elastyczne łączenie obowiązków zawodowych z domowymi, a także istotne ograniczenie możliwości podróżowania, spowodowały, że znacznie więcej osób niż zazwyczaj nie wykorzystało przysługującego im w poprzednim roku urlopu wypoczynkowego. W dłuższej perspektywie może się to okazać kłopotliwe dla pracodawców. Nagromadzenie zaległych dni urlopowych może powodować trudności przy ustalaniu planów urlopowych w roku bieżącym.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama