Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Wysyłając pracownika do pracy za granicą – zarówno w ramach podróży służbowej, jak i oddelegowania – należy określić ustawodawstwo właściwe w zakresie zabezpieczenia społecznego.

Publikacja: 12.02.2020 17:15

Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Foto: AdobeStock

Zasady ustalania właściwego ustawodawstwa w ramach UE, EOG i Szwajcarii regulują przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. W szczególności jest to:

? rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, oraz

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama