Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Wysyłając pracownika do pracy za granicą – zarówno w ramach podróży służbowej, jak i oddelegowania – należy określić ustawodawstwo właściwe w zakresie zabezpieczenia społecznego.

Publikacja: 12.02.2020 17:15

Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Foto: AdobeStock

Zasady ustalania właściwego ustawodawstwa w ramach UE, EOG i Szwajcarii regulują przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. W szczególności jest to:

? rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, oraz

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Szykujemy się do lata
Kadry i Płace
Więcej swobody w letnim grafiku – ruchomy rozkład czasu pracy
Kadry i Płace
Czy szef ma prawo zmusić pracownika do urlopu?
Kadry i Płace
Przed odwołaniem z urlopu lepiej przeliczyć koszty
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kadry i Płace
Organizacje związkowe muszą policzyć swoich członków