Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Wysyłając pracownika do pracy za granicą – zarówno w ramach podróży służbowej, jak i oddelegowania – należy określić ustawodawstwo właściwe w zakresie zabezpieczenia społecznego.

Publikacja: 12.02.2020 17:15

Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Foto: AdobeStock

Zasady ustalania właściwego ustawodawstwa w ramach UE, EOG i Szwajcarii regulują przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. W szczególności jest to:

? rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, oraz

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Przyzwolenie na pracę po godzinach
Kadry i Płace
Sobota przy biurku, niedziela z laptopem. Jak zrekompensować pracę w dni wolne?
Kadry i Płace
Jak oddać wolne za święto wypadające w sobotę?
Kadry i Płace
Kiedy ZUS może zakwestionować wysokość pensji pracownika?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Jak rozpocząć współpracę z freelancerem?