Reklama
Rozwiń

Rozwiązanie rezerwy na niewykorzystany urlop

Rezerwa to zobowiązanie jednostki, którego termin wymagalności albo kwota nie są pewne. Przedsiębiorca jest świadomy ciążącego na nim obowiązku, jednak nie może wiarygodnie określić jego terminu lub kwoty.

Publikacja: 06.04.2022 14:42

Decydując się na zawiązanie rezerwy np. z tytułu niewykorzystanych urlopów, powinno mieć się na uwad

Decydując się na zawiązanie rezerwy np. z tytułu niewykorzystanych urlopów, powinno mieć się na uwadze zasadę istotności kosztów z tego tytułu.

Foto: Oleh Marchak

Rezerwę tworzy się gdy jej szacowana wartość ma istotne znaczenie z punktu widzenia przygotowywanego sprawozdania finansowego. W takim przypadku podmiot gospodarczy ma obowiązek jej utworzenia.

Rezerwa - czym jest?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego