Aktualizacja: 12.02.2025 01:50 Publikacja: 06.06.2024 14:00
Magazyno Biznesie
Piotr Henicz, Itaka
Foto: tv.rp.pl
W drugiej części rozmawiamy z Pawłem Jurkiem, rzecznikiem prasowym banku Pekao o usłudze zastrzegania numeru PESEL. – Zastrzeżenie numeru PESEL to większe bezpieczeństwo, ale też w pewnych sytuacjach może prowadzić do niedogodności – mówi Jurek.
Czy i kiedy przedsiębiorcy mogą zmienić formę opodatkowania? Zastanawialiśmy się nad tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza była Monika Piątkowska, doradczyni podatkowa, fillup k24.
Cła, które zamierza wprowadzać Donald Trump, to w ostatnich dniach temat numer jeden na świecie. Jakie mogą mieć one konsekwencje dla światowej gospodarki? Rozmawialiśmy o tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza była Marcin Luziński, ekonomista Santander Bank Polska.
Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją
Touroperatorzy liczą na bardzo dobry 2025 rok. Mają się odrodzić takie kierunki jak Tunezja
W jakich nastrojach weszli przedsiębiorcy w 2025 r.? Czy stoi przed nimi więcej szans czy wyzwań? Rozmawialiśmy o tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.
Hotel Presidential, do niedawna działający pod marką Marriotta, powinien wstrzymać usługi hotelowe ponieważ nie spełnia przepisów przeciwpożarowych - uważa Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. - To bzdura, mamy pozwolenie straży od listopada - odpowiada właściciel, spółka LIM Center.
Takie ostrzeżenie publikuje brytyjski rząd. W ostatnim czasie w Egipcie doszło do kilku wypadków z udziałem łodzi zabierających nurkujących turystów w morze. Jeśli ktoś rozważa tego typu podróż, powinien upewnić się, czy dana jednostka spełnia normy bezpieczeństwa.
Sieć agenta turystycznego Urlop.pl, który w listopadzie po zmianie marki z Fostertravel.pl, przeprowadził intensywną kampanię reklamową w telewizji i internecie, otwiera kolejne salony z wycieczkami.
Hiszpanie są pod wrażeniem dynamiki wzrostu zainteresowania ich krajem turystów z Polski. W zeszłym roku przyjechała ich rekordowa liczba - 2,44 miliona. Dynamika wzrostu była największa w Europie.
Dawno tak nie zdrożały wakacje z biurami podróży, jak w ostatnim tygodniu. Cztery najpopularniejsze kierunki pobiły własne rekordy. To zapewne efekt kończących się promocji.
Biuro podróży Tourist Polska wprowadziło aplikację Gotowy na wakacje. „To przełomowe narzędzie nie tylko ułatwia planowanie i organizowanie podróży, ale także oferuje szerokie możliwości marketingowe i wykorzystuje sztuczną inteligencję do dostarczania spersonalizowanych treści i rekomendacji dla klientów” - czytamy w komunikacie firmy.
„Widzimy się w Sopocie” - zachęca nowy film reklamowy Sopotu, pokazywany właśnie w internecie w ramach kampanii promocyjnej pod tym samym tytułem, skierowanej do turystów biznesowych.
Specjalizuje się w tworzeniu unikatowych elementów wyposażenia wnętrz i dekoracji wykorzystujących szkło artystyczne. Jej projekty trafiły na wystawę stałą Muzeum Narodowego w Warszawie, a także – do czołowych polskich hoteli takich sieci jak Hilton czy Sheraton. Początki były jednak trudne. „Po studiach zatrudniłam się w agencji reklamowej, żeby mieć, z czego żyć” – wspomina Edyta Barańska, projektantka szkła, właścicielka pracowni Barańska Design.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas