Reklama
Rozwiń
Reklama

Kognitywna wojna o kieszeń konsumentów

Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją

Publikacja: 31.01.2025 14:00

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Foto: tvrp.pl

Platformy społecznościowe, które podsuwają nam najróżniejsze oferty promocyjne nie dość, że na tym znakomicie zarabiają, to jeszcze wiedzą o nas więcej niż my wiemy o sobie – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU, gość programu Marcina Piaseckiego. – Algorytmy potrafią śledzić nasze emocje czy ruch oczu, sprawdzać odporność na dezinformację. A najczęściej jest ona niestety niska, dajemy ponieść się emocjom generowanym w sieci – dodaje.

Jak się przed tym bronić? – Wziąć głęboki oddech, zastanowić się, zahamować, nie dać ponieść się emocjom i choć krótko krytycznie pomyśleć – radzi gość Marcina Piaseckiego.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Magazyn o biznesie
Dlaczego ceny w Polsce przestały rosnąć
Magazyn o biznesie
Inflacja: redukcja tak, ale coraz wolniejsza
Magazyn o biznesie
Wlazło: Celebryci to narzędzie
Magazyn o biznesie
Jankowiak: Dziś rozdrobnienie jest przekleństwem gospodarki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Magazyn o biznesie
Czy sztuczna inteligencja może być bańką?
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama