Kognitywna wojna o kieszeń konsumentów

Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją

Publikacja: 31.01.2025 14:00

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Foto: tvrp.pl

Platformy społecznościowe, które podsuwają nam najróżniejsze oferty promocyjne nie dość, że na tym znakomicie zarabiają, to jeszcze wiedzą o nas więcej niż my wiemy o sobie – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU, gość programu Marcina Piaseckiego. – Algorytmy potrafią śledzić nasze emocje czy ruch oczu, sprawdzać odporność na dezinformację. A najczęściej jest ona niestety niska, dajemy ponieść się emocjom generowanym w sieci – dodaje.

Jak się przed tym bronić? – Wziąć głęboki oddech, zastanowić się, zahamować, nie dać ponieść się emocjom i choć krótko krytycznie pomyśleć – radzi gość Marcina Piaseckiego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Magazyn o biznesie
Niemcy: pierwsze reakcje na polskie wybory i ociężały start programu pobudzenia gospodarki
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Magazyn o biznesie
Nowak: gdy spadają stopy procentowe, czas na inwestycje
Magazyn o biznesie
Socha: gold plating ogranicza konkurencyjność polskiego rynku kapitałowego
Magazyn o biznesie
Traktat z Nancy otwiera nową jakość w gospodarce
Magazyn o biznesie
Jaką sztuczną inteligencję preferują fundusze PE