Kognitywna wojna o kieszeń konsumentów

Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją

Publikacja: 31.01.2025 14:00

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Foto: tvrp.pl

Platformy społecznościowe, które podsuwają nam najróżniejsze oferty promocyjne nie dość, że na tym znakomicie zarabiają, to jeszcze wiedzą o nas więcej niż my wiemy o sobie – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU, gość programu Marcina Piaseckiego. – Algorytmy potrafią śledzić nasze emocje czy ruch oczu, sprawdzać odporność na dezinformację. A najczęściej jest ona niestety niska, dajemy ponieść się emocjom generowanym w sieci – dodaje.

Jak się przed tym bronić? – Wziąć głęboki oddech, zastanowić się, zahamować, nie dać ponieść się emocjom i choć krótko krytycznie pomyśleć – radzi gość Marcina Piaseckiego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Magazyn o biznesie
Wakacje 2025: nowe kierunki i nowe oczekiwania klientów
Materiał Promocyjny
Technologia daje odpowiedź na zmiany demograficzne
Magazyn o biznesie
Kowalski: Warunki konkurencyjnie nie sprzyjają naszym przedsiębiorcom
Magazyn o biznesie
Mrowiec: Donald Trump to realnie myślący biznesmen, ale obiecał za dużo
Magazyn o biznesie
Transformacja energetyczna nie musi być droga
Magazyn o biznesie
Kogo postrzegamy jako najtańszego w handlu
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe