Kognitywna wojna o kieszeń konsumentów

Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją

Publikacja: 31.01.2025 14:00

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Maia Mazurkiewicz, Prezeska Fundacji PZU

Foto: tvrp.pl

Platformy społecznościowe, które podsuwają nam najróżniejsze oferty promocyjne nie dość, że na tym znakomicie zarabiają, to jeszcze wiedzą o nas więcej niż my wiemy o sobie – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU, gość programu Marcina Piaseckiego. – Algorytmy potrafią śledzić nasze emocje czy ruch oczu, sprawdzać odporność na dezinformację. A najczęściej jest ona niestety niska, dajemy ponieść się emocjom generowanym w sieci – dodaje.

Jak się przed tym bronić? – Wziąć głęboki oddech, zastanowić się, zahamować, nie dać ponieść się emocjom i choć krótko krytycznie pomyśleć – radzi gość Marcina Piaseckiego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Magazyn o biznesie
Pułapki wakacyjne w finansach
Magazyn o biznesie
Kulik: walka z długami alimentacyjnymi idzie w złym kierunku
Magazyn o biznesie
Sprycha: polskie firmy nie chcą być tylko hubem dla Ukrainy
Magazyn o biznesie
Kruk: wiara w siebie jest bardziej kluczowa niż szczęście
Magazyn o biznesie
Drożyzny (raczej) nie będzie. Deszcze ulżyły rolnictwu
Reklama
Reklama