Sklepy stacjonarne - jak funkcjonują w obliczu ofensywy handlu w sieci, platform zakupowych i coraz szerszego wykorzystania sztucznej inteligencji? Jaką strategię przyjmują zarówno najemcy jak i właściciele centrów handlowych – mówi o tym Waldemar Ciępka, dyrektor generalny Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, gość programu Marcina Piaseckiego.

Reklama
Reklama

- Opłacać się będzie tylko wtedy, kiedy nastąpi odpowiednia też ocena tych relacji między rynkiem online'owym i offline'owym. Bo koszty działalności w offline'ie, one są od wielu lat znane, niestety one rosną. Koszty działalności online'ie, czyli w internecie, też nie są już takie tanie, jak były na początku.

Rosną koszty logistyczne, koszty dostaw. Pracownicy również w tych magazynach nie kosztują mniej. Natomiast nie ma czegoś takiego, że można powiedzieć, że przewaga online'u zabije totalnie sprzedaż w offline'ie – dodaje.

Reklama
Reklama