Reklama

Kiedy trzeba przeprowadzić aktualizację wyceny aktywów

Nie rzadziej niż na każdy dzień bilansowy jednostka ustala, czy zachodzi potrzeba przeprowadzenia procedury ustalania odpisu aktualizującego wycenę aktywów spowodowanego utratą przez nie wartości.

Publikacja: 25.11.2024 04:50

Kiedy trzeba przeprowadzić aktualizację wyceny aktywów

Foto: Adobe Stock

Gdy dany składnik aktywów utracił całkowicie lub częściowo zdolność do przynoszenia jednostce korzyści ekonomicznych, konieczne jest dokonanie odpisu aktualizującego, obniżającego na dzień bilansowy jego wartość bilansową. W dodatku „Podatki i rachunkowość” z 28 października br. omówione zostały zasady dokonywania odpisu aktualizującego doprowadzającego wartość składnika aktywów wynikającą z ksiąg rachunkowych. Opisane zostało gdzie należy zaliczyć odpisy aktualizujące wartość należności, czego dotyczy krajowy standard rachunkowości nr 4, a także czym są spodziewane korzyści ekonomiczne. W dzisiejszym numerze zostanie omówiona procedura oceny potrzeby przeprowadzania procedury aktualizacji wyceny określonych aktywów wobec utraty przez nie wartości, czyli pierwszy etap procedury ustalania odpisu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama