Reklama

Ceny transferowe: kiedy zaktualizować studia porównawcze

Ze względu na kryzys gospodarczy spowodowany pandemią i na upływ trzyletniego okresu od przygotowania poprzednich analiz, podatnicy powinni dostosować je do nowych warunków rynkowych jeszcze w tym roku.

Publikacja: 20.09.2020 09:41

Księgowanie

Księgowanie

Foto: Adobe Stock

W roku 2020 kończy się ważność analiz porównawczych przygotowanych w roku 2017 (kiedy były wymagane po raz pierwszy). Tym samym niebezpodstawna jest wątpliwość podatników o aktualizację studiów porównawczych i jej termin. W związku z pandemią wprowadzono wiele nowych regulacji, w tym tzw. tarczę antykryzysową 4.0, która opóźniła terminy wymagalności przygotowania dokumentacji i innych obowiązków z zakresu cen transferowych. Podatnicy skupili się na ratowaniu swoich biznesów i w znakomitej większości przypadków skorzystali z możliwości przełożenia momentu, w którym będą musieli zmierzyć się z koniecznością raportowania informacji o transakcjach z podmiotami powiązanymi.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama