Aktualizacja: 31.12.2015 13:52 Publikacja: 31.12.2015 13:22
Foto: 123RF
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach rozstrzygnął w wyroku z 14 grudnia 2015 r. (I SA/Gl 591/15) kwestię zastosowania art. 15b ustawy o CIT w przypadku nieotrzymania faktury od kontrahenta. Co istotne, przepis ten przestanie obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.
Sprawa dotyczyła spółki, która prowadzi działalność polegającą na zbieraniu i przetwarzaniu odpadów. Spółka nabywa również odpady od innych podmiotów, za które płaci na podstawie faktury otrzymanej od kontrahenta. Termin zapłaty wynika z treści faktury. Zdarza się jednak, że spółka pomimo otrzymania odpadów, przez długi okres nie dostaje faktury od kontrahenta. Wówczas, do czas otrzymania faktury nie płaci kontrahentowi, jednak koszty odlicza na podstawie innego dowodu księgowego.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas