Aktualizacja: 31.12.2015 13:52 Publikacja: 31.12.2015 13:22
Foto: 123RF
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach rozstrzygnął w wyroku z 14 grudnia 2015 r. (I SA/Gl 591/15) kwestię zastosowania art. 15b ustawy o CIT w przypadku nieotrzymania faktury od kontrahenta. Co istotne, przepis ten przestanie obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.
Sprawa dotyczyła spółki, która prowadzi działalność polegającą na zbieraniu i przetwarzaniu odpadów. Spółka nabywa również odpady od innych podmiotów, za które płaci na podstawie faktury otrzymanej od kontrahenta. Termin zapłaty wynika z treści faktury. Zdarza się jednak, że spółka pomimo otrzymania odpadów, przez długi okres nie dostaje faktury od kontrahenta. Wówczas, do czas otrzymania faktury nie płaci kontrahentowi, jednak koszty odlicza na podstawie innego dowodu księgowego.
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas