Wyposażenia biura nie trzeba ujmować w remanencie

Spis z natury, który przedsiębiorca prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów musi zrobić na koniec roku, nie dotyczy drobnych urządzeń znajdujących się w biurze.

Publikacja: 24.12.2015 02:00

Od lipca 2015 r. prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług doradztwa personalnego. Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy w sporządzanym na 31 grudnia 2015 r. spisie z natury powinienem ująć posiadane wyposażenie, np. urządzenia znajdujące się na wyposażeniu biura? – pyta czytelnik.

Zasady sporządzania spisu z natury przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów określa rozporządzenie ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 1037; dalej: rozporządzenie).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Podatki
Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową
Podatki
Darowane środki trwałe. Fiskus: przerwanie amortyzacji jest niekonstytucyjne
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Czy spółka powstała z jednoosobowej firmy na estońskim CIT korzysta z preferencji przy zatrudnianiu. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń