Reklama

Wyposażenia biura nie trzeba ujmować w remanencie

Spis z natury, który przedsiębiorca prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów musi zrobić na koniec roku, nie dotyczy drobnych urządzeń znajdujących się w biurze.

Publikacja: 24.12.2015 02:00

Od lipca 2015 r. prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług doradztwa personalnego. Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy w sporządzanym na 31 grudnia 2015 r. spisie z natury powinienem ująć posiadane wyposażenie, np. urządzenia znajdujące się na wyposażeniu biura? – pyta czytelnik.

Zasady sporządzania spisu z natury przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów określa rozporządzenie ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 1037; dalej: rozporządzenie).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama