Reklama
Rozwiń

Wyposażenia biura nie trzeba ujmować w remanencie

Spis z natury, który przedsiębiorca prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów musi zrobić na koniec roku, nie dotyczy drobnych urządzeń znajdujących się w biurze.

Publikacja: 24.12.2015 02:00

Od lipca 2015 r. prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług doradztwa personalnego. Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy w sporządzanym na 31 grudnia 2015 r. spisie z natury powinienem ująć posiadane wyposażenie, np. urządzenia znajdujące się na wyposażeniu biura? – pyta czytelnik.

Zasady sporządzania spisu z natury przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów określa rozporządzenie ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 1037; dalej: rozporządzenie).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?