Reklama
Rozwiń

Elektroniczne listy od fiskusa: stan niepewności

Od stycznia pełnomocnicy podatników będą odbierali pisma z urzędów tylko przez internet. Nadal nie wiadomo, jak to będzie wyglądało w szczegółach.

Publikacja: 26.11.2015 07:00

Elektroniczne listy od fiskusa: stan niepewności

Foto: 123RF

paweł Rochowicz

O samej elektronizacji takich kontaktów wiadomo już od kilku miesięcy. Uchwalony we wrześniu nowy przepis art. 144 ordynacji podatkowej przewiduje, że „doręczanie pism pełnomocnikowi będącemu adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym oraz organom administracji publicznej następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w siedzibie organu podatkowego". Innymi słowy – pełnomocnik prowadzący sprawy podatnika będzie musiał pofatygować się do siedziby właściwego urzędu skarbowego albo uruchomić swój komputer.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0