Elektroniczne listy od fiskusa: stan niepewności

Od stycznia pełnomocnicy podatników będą odbierali pisma z urzędów tylko przez internet. Nadal nie wiadomo, jak to będzie wyglądało w szczegółach.

Publikacja: 26.11.2015 07:00

Elektroniczne listy od fiskusa: stan niepewności

Foto: 123RF

paweł Rochowicz

O samej elektronizacji takich kontaktów wiadomo już od kilku miesięcy. Uchwalony we wrześniu nowy przepis art. 144 ordynacji podatkowej przewiduje, że „doręczanie pism pełnomocnikowi będącemu adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym oraz organom administracji publicznej następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w siedzibie organu podatkowego". Innymi słowy – pełnomocnik prowadzący sprawy podatnika będzie musiał pofatygować się do siedziby właściwego urzędu skarbowego albo uruchomić swój komputer.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń