Reklama
Rozwiń

Asystent pomoże nowej firmie w rozliczeniu

Nowo utworzone małe firmy będą mogły przez 18 miesięcy korzystać ze wsparcia przypisanego im urzędnika.

Publikacja: 28.05.2015 08:12

Asystent pomoże nowej firmie w rozliczeniu

Foto: 123RF

Sejm uchwalił w środę ustawę o administracji podatkowej wprowadzającą wiele zmian, które mają ułatwić komunikację podatników ze skarbówką.

Ustawa przewiduje, że mikroprzedsiębiorca zatrudniający do dziesięciu osób będzie mógł wystąpić o przyznanie mu asystenta, który będzie się nim opiekował przez maksymalnie 18 miesięcy od nadania NIP. Rolą asystenta będzie inicjowanie kontaktu z podatnikiem oraz oferowanie i udzielanie pomocy w zależności od potrzeb. Urzędnik przypomni o zbliżającym się terminie zapłaty podatku lub złożenia deklaracji. Wyjaśni, jakie przysługują uprawnienia i ulgi. Udzieli też ogólnych informacji związanych z działaniem innych organów podatkowych i ZUS. Nie wypełni jednak żadnych dokumentów, nie będzie także świadczył usług doradztwa podatkowego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem