Asystent pomoże nowej firmie w rozliczeniu

Nowo utworzone małe firmy będą mogły przez 18 miesięcy korzystać ze wsparcia przypisanego im urzędnika.

Publikacja: 28.05.2015 08:12

Asystent pomoże nowej firmie w rozliczeniu

Foto: 123RF

Sejm uchwalił w środę ustawę o administracji podatkowej wprowadzającą wiele zmian, które mają ułatwić komunikację podatników ze skarbówką.

Ustawa przewiduje, że mikroprzedsiębiorca zatrudniający do dziesięciu osób będzie mógł wystąpić o przyznanie mu asystenta, który będzie się nim opiekował przez maksymalnie 18 miesięcy od nadania NIP. Rolą asystenta będzie inicjowanie kontaktu z podatnikiem oraz oferowanie i udzielanie pomocy w zależności od potrzeb. Urzędnik przypomni o zbliżającym się terminie zapłaty podatku lub złożenia deklaracji. Wyjaśni, jakie przysługują uprawnienia i ulgi. Udzieli też ogólnych informacji związanych z działaniem innych organów podatkowych i ZUS. Nie wypełni jednak żadnych dokumentów, nie będzie także świadczył usług doradztwa podatkowego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową
Podatki
Darowane środki trwałe. Fiskus: przerwanie amortyzacji jest niekonstytucyjne
Podatki
Czy spółka powstała z jednoosobowej firmy na estońskim CIT korzysta z preferencji przy zatrudnianiu. Wyrok NSA
Podatki
Kto donosi do skarbówki, ma teraz ochronę jak sygnalista
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Podatki
Koniowóz jak samochód osobowy. Interpretacja fiskusa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń