Asystent pomoże nowej firmie w rozliczeniu

Nowo utworzone małe firmy będą mogły przez 18 miesięcy korzystać ze wsparcia przypisanego im urzędnika.

Publikacja: 28.05.2015 08:12

Asystent pomoże nowej firmie w rozliczeniu

Foto: 123RF

Sejm uchwalił w środę ustawę o administracji podatkowej wprowadzającą wiele zmian, które mają ułatwić komunikację podatników ze skarbówką.

Ustawa przewiduje, że mikroprzedsiębiorca zatrudniający do dziesięciu osób będzie mógł wystąpić o przyznanie mu asystenta, który będzie się nim opiekował przez maksymalnie 18 miesięcy od nadania NIP. Rolą asystenta będzie inicjowanie kontaktu z podatnikiem oraz oferowanie i udzielanie pomocy w zależności od potrzeb. Urzędnik przypomni o zbliżającym się terminie zapłaty podatku lub złożenia deklaracji. Wyjaśni, jakie przysługują uprawnienia i ulgi. Udzieli też ogólnych informacji związanych z działaniem innych organów podatkowych i ZUS. Nie wypełni jednak żadnych dokumentów, nie będzie także świadczył usług doradztwa podatkowego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Zespół Brzoski ma pierwsze propozycje deregulacyjne. „Niewiele tu nowego”
Podatki
Jak opodatkować firmę – według skali, liniowym PIT czy ryczałtem?
Podatki
Czy wydatki na dietetyka, fryzjera i stylistkę można rozliczyć w kosztach firmy?
Podatki
Rusza akcja PIT 2024. Oto wszystko, co na ten temat muszą wiedzieć przedsiębiorcy
Podatki
Czy stratę z biznesu w 2024 r. można odliczyć już przy obliczaniu zaliczki na PIT?