Reklama

Procedura VAT marża przy sprzedaży usługi turystyki

Procedura VAT marża przy sprzedaży usługi turystyki ma zastosowanie bez względu na to, kto kupił wycieczkę. Warunkiem jest jej końcowe przeznaczenie, a nie status podmiotu będącego jej nabywcą.

Publikacja: 13.05.2019 06:30

Procedura VAT marża przy sprzedaży usługi turystyki

Foto: 123RF

- Spółka (podatnik VAT czynny) świadczy usługi turystyki opodatkowane w procedurze VAT marża. Usługi te świadczy dla osób fizycznych mieszkających za granicą i planujących wycieczki do Polski. Usługi te są sprzedawane za pośrednictwem zagranicznych portali rezerwacyjnych. Portal zagraniczny, działając jako sprzedawca spółki, dokonuje rezerwacji świadczonej przez nią usługi na rzecz obsługiwanych klientów. Portal zagraniczny rozlicza sprzedaż nabytej od spółki usługi na rzecz turysty zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju jego siedziby (na terytorium UE, jak i poza UE). Sprzedaż usługi przez portal zagraniczny na rzecz turysty może mieć miejsce zarówno w procedurze VAT marża, jak i poza taką procedurą (w zależności od przepisów obowiązujących w kraju, w którym portal zagraniczny rozlicza VAT). Czy spółka może sprzedać usługę turystyki opodatkowaną w procedurze VAT marża na rzecz zagranicznego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, który stosując przepisy obowiązujące w swoim kraju, odsprzedaje ją dalej w ramach procedury VAT marża lub poza nią? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama