Aktualizacja: 01.10.2018 02:00 Publikacja: 01.10.2018 02:00
Foto: 123RF
Zdarza się, że sprzedawcy towarów lub usług podczas wystawiania faktur popełniają błędy w oznaczeniu nabywcy. Pomyłki takie mogą wynikać chociażby ze zwykłego przeoczenia czy z pośpiechu. Trzeba pamiętać, że w przypadku stwierdzenia błędu w fakturze pierwotnej, wymagane jest co do zasady wystawienie faktury korygującej. Fakturę korygującą „do zera" można natomiast wystawić, bez narażenia się na ryzyko sporu z fiskusem jedynie w przypadku, gdy fakturę otrzymał podmiot, który nie jest stroną transakcji (nigdy nie otrzymał i nie otrzyma świadczeń). Transakcja nigdy nie miała bowiem miejsca w odniesieniu do tego podmiotu. Kwestia „poprawienia" na fakturze błędnie wpisanego nabywcy budzi liczne wątpliwości przedsiębiorców.
Pomysł „egzekucji fakturowej” może zredukować liczbę sporów o niezapłacone należności. Eksperci uważają, że nale...
Fiskus dostał raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć się na je...
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas