PIT i CIT: W jaki sposób rozliczyć wydatki na imprezę promocyjną

Firma wprowadza na rynek nowy produkt. Robi imprezę promocyjną, zaprasza kontrahentów. Czy może zaliczyć te wydatki do kosztów uzyskania przychodów? Odpowiada Aleksandra Kasińska-Skiba doradca podatkowy, radca prawny, menedżer w kancelarii FL Tax.

Publikacja: 13.04.2017 02:00

PIT i CIT: W jaki sposób rozliczyć wydatki na imprezę promocyjną

Foto: Fotolia

Rz: Firma wprowadza na rynek nowy produkt. Robi imprezę promocyjną, zaprasza kontrahentów. Czy może zaliczyć te wydatki do kosztów uzyskania przychodów?

Aleksandra Kasińska-Skiba: Tak, jeśli impreza ma związek z działalnością gospodarczą, czyli gdy organizujemy ją po to, aby zareklamować swoją firmę i zachęcić do nabywania jej towarów lub usług. Przykładowo producent kosmetyków, wprowadzający na rynek nowy towar, może zorganizować jego prezentację.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowa definicja budowli. Od teraz firmy zapłacą za to podatek
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Podatki
Minister finansów: typowy leasing nie jest agresywną optymalizacją podatkową
Podatki
Kogo będzie dotyczyło w 2025 r. raportowanie ESG według nowych standardów?
Podatki
Zmiany w VAT od stycznia 2025 roku. Dotyczą małych firm
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Podatki
Kasowy PIT, czyli nowe zasady rozliczeń przychodów i kosztów dla małych firm
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay