Aktualizacja: 12.02.2021 11:39 Publikacja: 11.02.2021 19:04
Podatek reklamowy
Foto: AdobeStock
Zapowiedziany przez rząd nowy podatek reklamowy dotknie nie tylko w stacje radiowe i telewizyjne, wydawców prasy i firmy zawiadujące reklamami na billboardach. Wskazuje na to jasno treść projektu ustawy.
Wynika z niego, że nowa danina obejmie nie tylko przychody z reklam w tradycyjnych gazetach informacyjnych i na słupach czy tablicach ogłoszeniowych. Miałyby ją płacić także supermarkety, które wydają swoje gazetki reklamowe. Spełniają one bowiem definicję prasy z prawa prasowego, bo ukazują się częściej niż raz w roku. Zwykle za umieszczanie tam konkretnych reklam płacą dostawcy określonych towarów, a supermarket uzyskuje z tego powodu przychody. Gdy ich kwota przekroczy 15 mln zł rocznie, wydawca zapłaci 2- lub 6-procentowy podatek.
W ramach pakietu deregulacyjnego Rada Ministrów przyjęła w ostatni wtorek projekt zmian w ordynacji podatkowej....
Przedsiębiorcy muszą sporządzić roczne rozliczenie składki zdrowotnej. Na jej wysokość wpływają sprzedane w 2024...
Nawet gdy podatek się przedawni, będzie można ścigać podatnika za przestępstwo z nim związane – zakłada projekt...
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas