Reklama

Przychodów z udziału w reklamie nie można rozliczać w ramach działalności gospodarczej

Przychodów z udostępnienia wizerunku do akcji promocyjnych nie można rozliczać w firmie – uznał sąd.

Aktualizacja: 31.01.2017 07:10 Publikacja: 31.01.2017 06:20

Przychodów z udziału w reklamie nie można rozliczać w ramach działalności gospodarczej

Foto: 123RF

Ważna wiadomość dla wszystkich, którzy zarabiają na reklamach, m.in. sportowców, trenerów, aktorów, artystów. Z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika, że wynagrodzenia za wykorzystywanie swojego wizerunku nie mogą rozliczać tak jak przedsiębiorcy. Nie da się więc opodatkować dochodu za działania marketingowe 19-proc. stawką liniową.

Spór z fiskusem zaczął się od wniosku o interpretację trenera piłki nożnej. Podpisał umowę z klubem sportowym, zobowiązując się do uczestnictwa w różnych działaniach marketingowych, np. sesjach zdjęciowych i filmowych, spotkaniach ze sponsorami, akcjach promocyjnych. Wyraził też zgodę na wykorzystywanie przez klub swojego wizerunku. Przychody z tego tytułu chciałby rozliczać w ramach działalności gospodarczej, a po odjęciu kosztów płacić od dochodu 19-proc. podatek liniowy. Twierdził, że jest to możliwe, a na poparcie swojego stanowiska powołał kilka wcześniejszych interpretacji skarbówki.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama