Ważna wiadomość dla wszystkich, którzy zarabiają na reklamach, m.in. sportowców, trenerów, aktorów, artystów. Z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika, że wynagrodzenia za wykorzystywanie swojego wizerunku nie mogą rozliczać tak jak przedsiębiorcy. Nie da się więc opodatkować dochodu za działania marketingowe 19-proc. stawką liniową.
Spór z fiskusem zaczął się od wniosku o interpretację trenera piłki nożnej. Podpisał umowę z klubem sportowym, zobowiązując się do uczestnictwa w różnych działaniach marketingowych, np. sesjach zdjęciowych i filmowych, spotkaniach ze sponsorami, akcjach promocyjnych. Wyraził też zgodę na wykorzystywanie przez klub swojego wizerunku. Przychody z tego tytułu chciałby rozliczać w ramach działalności gospodarczej, a po odjęciu kosztów płacić od dochodu 19-proc. podatek liniowy. Twierdził, że jest to możliwe, a na poparcie swojego stanowiska powołał kilka wcześniejszych interpretacji skarbówki.