Reklama

Kiedy wolno oszacować wartość początkową nieruchomości

Gdy obiekt został przez przedsiębiorcę wybudowany we własnym zakresie, jego wartością początkową jest koszt wytworzenia. Jest to wartość zużytych rzeczowych składników majątku i wykorzystanych usług obcych, a także wynagrodzeń za prace. Tylko jeśli przedsiębiorca nie jest w stanie ustalić tych wydatków, uwzględnia się ceny rynkowe podane przez biegłego.

Publikacja: 24.11.2016 05:50

Aby można było ująć w kosztach odpisy amortyzacyjne, wartość początkowa środka trwałego musi zostać

Aby można było ująć w kosztach odpisy amortyzacyjne, wartość początkowa środka trwałego musi zostać ustalona w prawidłowy sposób.

Foto: 123RF

Jedną z metod pozyskania środka trwałego dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej jest jego wytworzenie we własnym zakresie. Zazwyczaj w ten właśnie sposób realizowane są inwestycje polegające na wznoszeniu obiektów budowlanych, których przeznaczeniem jest ich późniejsze wykorzystanie na firmowe cele. Niejednokrotnie jednak, zwłaszcza w przypadku małych firm rodzinnych, budynki są wnoszone przez kilka lat przy znacznym zaangażowaniu pracy samego przedsiębiorcy i członków jego rodziny.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama