Przypomnijmy, iż obowiązek zapewnienia integracji kasy rejestrującej z terminalem płatniczym został wprowadzony ustawą z 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw w ramach rządowego programu Polski Ład. Zgodnie z tą ustawą pierwotny termin integracji kas rejestrujących online (w tym kas mających postać oprogramowania) miał obowiązywać od 1 lipca 2022 r.
Po cyklu spotkań z organizacjami, m.in. Fundacją Polska Bezgotówkowa, Fundacją Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego i Komitetem Agentów Rozliczeniowych przy Związku Banków Polskich okazało się, że różnorodność używanych urządzeń, nie pozwala na pełną integrację z używanymi przez podatników kasami rejestrującymi. W związku z tym podjęto decyzję o odroczeniu obowiązku do 1 stycznia 2025 r. W miejsce obowiązku integracji kas z terminalami płatniczymi wprowadzono obowiązek raportowania tzw. zastępczego do Szefa KAS przez agentów rozliczeniowych.