Reklama

Kiedy sprzedaż wysyłkowa ma wpływ na zwolnienie podmiotowe z VAT

Do limitu 150 000 zł obrotu uprawniającego do preferencji nie wlicza się kwot wynikających z transakcji podlegających opodatkowaniu poza granicami kraju.

Publikacja: 10.06.2015 03:30

Kiedy sprzedaż wysyłkowa ma wpływ na zwolnienie podmiotowe z VAT

Foto: www.sxc.hu

- Jeden z klientów mojego biura rachunkowego od kilku lat prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą polegającą na handlu książkami. Korzysta ze zwolnienia z VAT z uwagi na nieprzekroczenie limitu 150 000 zł wartości sprzedaży. Towary sprzedaje za pośrednictwem internetowych portali aukcyjnych i wysyła klientom za pośrednictwem poczty. Zdecydowana większość odbiorców to osoby zamieszkałe w Polsce. Sprzedaż wysyłkowa dla klientów spoza kraju (osoby fizyczne niebędące podatnikami VAT, głównie nabywcy z Wielkiej Brytanii i Irlandii) to niewielki procent obrotu. Sprzedaż do państw członkowskich UE nie przekracza limitów ustalonych przez te państwa dla wysyłanych towarów. Podatnik nie wybrał miejsca opodatkowania tej sprzedaży w innym kraju członkowskim. Czy wartość sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju powinna być brana pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył w trakcie 2015 r. limitu 150 000 zł uprawniającego do korzystania ze zwolnienia podmiotowego? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Wymarzony pakiet mikołajkowy!

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama