Reklama
Rozwiń

Kiedy sprzedaż wysyłkowa ma wpływ na zwolnienie podmiotowe z VAT

Do limitu 150 000 zł obrotu uprawniającego do preferencji nie wlicza się kwot wynikających z transakcji podlegających opodatkowaniu poza granicami kraju.

Publikacja: 10.06.2015 03:30

Kiedy sprzedaż wysyłkowa ma wpływ na zwolnienie podmiotowe z VAT

Foto: www.sxc.hu

- Jeden z klientów mojego biura rachunkowego od kilku lat prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą polegającą na handlu książkami. Korzysta ze zwolnienia z VAT z uwagi na nieprzekroczenie limitu 150 000 zł wartości sprzedaży. Towary sprzedaje za pośrednictwem internetowych portali aukcyjnych i wysyła klientom za pośrednictwem poczty. Zdecydowana większość odbiorców to osoby zamieszkałe w Polsce. Sprzedaż wysyłkowa dla klientów spoza kraju (osoby fizyczne niebędące podatnikami VAT, głównie nabywcy z Wielkiej Brytanii i Irlandii) to niewielki procent obrotu. Sprzedaż do państw członkowskich UE nie przekracza limitów ustalonych przez te państwa dla wysyłanych towarów. Podatnik nie wybrał miejsca opodatkowania tej sprzedaży w innym kraju członkowskim. Czy wartość sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju powinna być brana pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył w trakcie 2015 r. limitu 150 000 zł uprawniającego do korzystania ze zwolnienia podmiotowego? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowy obowiązek podatkowy dla dużych firm. Chodzi o cyfrowe rozliczenia
Podatki
Ogłoszono nowy limit ulgi na składkę zdrowotną dla przedsiębiorców
Podatki
Sąd: podejrzenie o oszustwo podatkowe nie zawiesza biegu terminu przedawnienia
Podatki
Podatek globalny ważną nowością na 2025 rok. Ustawa będzie zmieniana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki
Zawarcie ugody nie oznacza, że wydatek jest kosztem
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku