Reklama
Rozwiń

Refakturowanie a import i reklama

Właściwe określenie miejsca świadczenia usługi może być uwarunkowane jej rodzajem oraz statusem kontrahenta. Refakturowanie będzie miało inne konsekwencje, jeśli jest nim przedsiębiorca, a inne, gdy będzie to ostateczny konsument.

Publikacja: 10.06.2015 03:00

Refakturowanie a import i reklama

Foto: 123RF

Zasady ogólne dotyczące miejsca świadczenia usług są wyłączane w przypadku, gdy zastosowanie znajdzie regulacja szczególna (o charakterze przedmiotowo-podmiotowym). Przykładem zastosowania zasad szczególnych w zakresie ustalania miejsca świadczenia w ramach refakturowania mogą być usługi transportu towarów oraz usługi pomocnicze do tych usług (art. 28f ust. 1a–5, art. 28h pkt 1 ustawy o VAT) czy usługi reklamowe (art. 28l pkt 2 ustawy o VAT).

Przykład

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki