Refakturowanie a import i reklama

Właściwe określenie miejsca świadczenia usługi może być uwarunkowane jej rodzajem oraz statusem kontrahenta. Refakturowanie będzie miało inne konsekwencje, jeśli jest nim przedsiębiorca, a inne, gdy będzie to ostateczny konsument.

Publikacja: 10.06.2015 03:00

Refakturowanie a import i reklama

Foto: 123RF

Zasady ogólne dotyczące miejsca świadczenia usług są wyłączane w przypadku, gdy zastosowanie znajdzie regulacja szczególna (o charakterze przedmiotowo-podmiotowym). Przykładem zastosowania zasad szczególnych w zakresie ustalania miejsca świadczenia w ramach refakturowania mogą być usługi transportu towarów oraz usługi pomocnicze do tych usług (art. 28f ust. 1a–5, art. 28h pkt 1 ustawy o VAT) czy usługi reklamowe (art. 28l pkt 2 ustawy o VAT).

Przykład

Pozostało 86% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Obecne pliki JPK okazały się drogą donikąd? "Efekty cyfryzacji ksiąg dopiero za kilka lat"
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Podatki
Elektryczny rower od pracodawcy, a od pracownika - dola dla fiskusa
Podatki
Czy adwokat rozliczy w kosztach rowery? Jest odpowiedź skarbówki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki
Czy kłopoty finansowe i zdrowotne wystarczą do umorzenia podatku? Wyrok NSA
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska