Reklama
Rozwiń

Refakturowanie a import i reklama

Właściwe określenie miejsca świadczenia usługi może być uwarunkowane jej rodzajem oraz statusem kontrahenta. Refakturowanie będzie miało inne konsekwencje, jeśli jest nim przedsiębiorca, a inne, gdy będzie to ostateczny konsument.

Publikacja: 10.06.2015 03:00

Refakturowanie a import i reklama

Foto: 123RF

Zasady ogólne dotyczące miejsca świadczenia usług są wyłączane w przypadku, gdy zastosowanie znajdzie regulacja szczególna (o charakterze przedmiotowo-podmiotowym). Przykładem zastosowania zasad szczególnych w zakresie ustalania miejsca świadczenia w ramach refakturowania mogą być usługi transportu towarów oraz usługi pomocnicze do tych usług (art. 28f ust. 1a–5, art. 28h pkt 1 ustawy o VAT) czy usługi reklamowe (art. 28l pkt 2 ustawy o VAT).

Przykład

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Podatki
Kontrole w małych firmach miały być krótsze. Rząd obiecał, a fiskus sprawdza, ile chce
Podatki
Nowy obowiązek podatkowy dla dużych firm. Chodzi o cyfrowe rozliczenia
Podatki
Ogłoszono nowy limit ulgi na składkę zdrowotną dla przedsiębiorców
Podatki
Sąd: podejrzenie o oszustwo podatkowe nie zawiesza biegu terminu przedawnienia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki
Podatek globalny ważną nowością na 2025 rok. Ustawa będzie zmieniana
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku