Refakturowanie a import i reklama

Właściwe określenie miejsca świadczenia usługi może być uwarunkowane jej rodzajem oraz statusem kontrahenta. Refakturowanie będzie miało inne konsekwencje, jeśli jest nim przedsiębiorca, a inne, gdy będzie to ostateczny konsument.

Publikacja: 10.06.2015 03:00

Refakturowanie a import i reklama

Foto: 123RF

Zasady ogólne dotyczące miejsca świadczenia usług są wyłączane w przypadku, gdy zastosowanie znajdzie regulacja szczególna (o charakterze przedmiotowo-podmiotowym). Przykładem zastosowania zasad szczególnych w zakresie ustalania miejsca świadczenia w ramach refakturowania mogą być usługi transportu towarów oraz usługi pomocnicze do tych usług (art. 28f ust. 1a–5, art. 28h pkt 1 ustawy o VAT) czy usługi reklamowe (art. 28l pkt 2 ustawy o VAT).

Przykład

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku