Aktualizacja: 05.02.2015 01:00 Publikacja: 05.02.2015 01:00
Foto: Fotorzepa/Michał Walczak
Prowadzimy działalność gospodarczą od 2005 r. jako spółka jawna. Zatrudniamy około dziesięciu pracowników. Dotychczas nie mieliśmy większych problemów finansowych. Niestety, od kilku miesięcy nasz główny odbiorca zalega z płatnościami. W związku z tym mamy problem z terminowym regulowaniem składek ZUS od wypłaconych pracownikom wynagrodzeń. ZUS wymierzył nam dodatkową opłatę w wysokości 5 proc. składek nieopłaconych za wrzesień 2014 r. W jaki sposób wydatek ten należy ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelniczka.
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas