Tomasz Pietryga: Ustawa o podatku reklamowym to bubel i absurd

Projekt ustawy o podatku reklamowym to nie tylko wizerunkowy strzał w stopę, ale też kompletna klapa legislacyjna.

Aktualizacja: 11.02.2021 18:09 Publikacja: 11.02.2021 17:37

Tomasz Pietryga: Ustawa o podatku reklamowym to bubel i absurd

Foto: Fot. Robert Gardziński/Fotorzepa

Niestety, tak się u nas przyjęło, że władza zawsze wie najlepiej. Nie czuje potrzeby konsultowania swoich zamierzeń legislacyjnych. Uwagi zainteresowanych nowymi regulacjami są zbędne, bo mogłyby tylko coś zepsuć.

Tak było z projektem ustawy o podatku reklamowym. Nie zdziwiłbym się (pewności nie mam, bo u nas te sprawy są tajne), gdyby się okazało, że ów projekt pisali „eksperci" z mlekiem pod nosem, którzy po stażu lub bardzo krótkiej karierze w mediach stali się fachowcami od rynku mediowego. Ich legislacyjne dzieło zamówili i zatwierdzili później politycy, którzy na mediach znają się jeszcze mniej. I gotowe.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Krajowy System e-Faktur coraz bliżej i ciągle się zmienia. Jest decyzja rządu
Podatki
Fiskus i korespondencja wysyłana do pełnomocnika. Ważna uchwała NSA
Podatki
Adwokat rozliczy w kosztach wydatki na edukację zatrudnionego aplikanta
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski