Reklama

Ile można zarobić na starych komiksach? Liczą się dwa aspekty

W Polsce rynek komiksów jest jeszcze młody. Dała mu początek Desa Unicum w Warszawie, organizująca regularnie aukcje komiksów od 2014 roku. Trafiają na nie wyłącznie oryginalne prace poszukiwane przez fanów. Liczą się nazwiska artystów i postacie superbohaterów.

Publikacja: 03.04.2024 05:00

Ile można zarobić na starych komiksach? Liczą się dwa aspekty

Foto: PAP/Piotr Polak

Na najnowszej, już 22., aukcji „Komiks. Oblicza czasu” (19 marca 2024 r.) największym zainteresowaniem cieszyli się sprawdzeni klasycy gatunku: Janusz Christa, Henryk Jerzy Chmielewski, Bogusław Polch.

W czołówce rekordów znalazły się: okładka Janusza Christy „Kajtek i Koko. Zwariowana wyspa 2” z 1990 roku, sprzedana za 33,6 tys. zł oraz dwie plansze Henryka Jerzego Chmielewskiego z kultowego komiksu „Tytus, Romek i A'Tomek” – czarno-biała z 1969 r., wylicytowana za 24 tys. zł i kolorowa do księgi „Tytus, Romek i A’Tomek. Księga VI. Tytus Olimpijczykiem” z 1971 r. – 21, 6 tys. zł. Bardzo dobrze sprzedał się także szkicownik Bogusława Polcha z rysunkami ołówkiem do „Kapitana Żbika. Na zakręcie” z 1973 roku – za 24 tys. zł.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Inwestycje w sztukę. Fenomen sukcesu Ewy Juszkiewicz
Reklama
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Ceny akcji poszybowały wysoko. Tak, jak nigdy wcześniej
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Portfel rynków wschodzących raczej się nie sprawdza. A pojedyncze kraje?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Na pofabrycznych terenach rosną miasta kwadransowe. W co zainwestować?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Spółki kuszą akcjonariuszy programami lojalnościowymi. Kto i co oferuje?
Reklama
Reklama
Reklama