Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego Donald Tusk lekceważy przyrodę? UE czeka na deklarację polskiego rządu

Wygląda na to, że Polska odmawia poparcia Nature Restoration Law ze względów politycznych. Podstaw merytorycznych nie ma żadnych – ocenia Marta Klimkiewicz z Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi.

Publikacja: 04.06.2024 14:00

Marta Klimczkiewicz

Ważą się losy unijnego rozporządzenia w sprawie odbudowy zasobów przyrodniczych

Marta Klimczkiewicz

Foto: tv.rp.pl

Ważą się losy unijnego rozporządzenia w sprawie odbudowy zasobów przyrodniczych (Nature Restoration Law). Żmudnie negocjowany przed dwa lata akt, który w marcu przyjął Parlament Europejski, 17 czerwca ma zostać poddany ocenie Rady UE. Bez głosu naszego kraju Najprawdopodobniej trafi do zamrażarki i tam dokona żywota.

– Oczy wszystkich ministrów ds. środowiska z Europy zwrócone są na nasz kraj – mówiła w magazynie „Rzecz o prawie” Marta Klimkiewicz z Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Jak zaznaczyła, negatywne stanowisko rządu Donalda Tuska jest dla wszystkich ogromnym zaskoczeniem i nie ma podstaw merytorycznych. Może zatem chodzić o względy czysto polityczne.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo dla profesjonalistów
Wykluczenie cyfrowe w ochronie zdrowia to fakt
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo dla profesjonalistów
Sędzia Kozielewicz: W Polsce dwa razy sfałszowano wybory
Prawo dla profesjonalistów
Prof. Manowska: w skargach wyborczych były nawet pociski
Prawo dla profesjonalistów
Czy spory o WIBOR to nowa nisza dla kancelarii frankowych?
Prawo dla profesjonalistów
Przedrzeźniając prof. Strzembosza prezydent szarga nie tylko swój autorytet
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama