Reklama

Prof. Manowska: w skargach wyborczych były nawet pociski

Gościem programu Tomasza Pietrygi w „Magazynie dla profesjonalistów” była prof. Małgorzata Manowska, Pierwsza Prezes Sądu Najwyższego, która skomentowała przebieg rozpatrywania ponad 50 tysięcy protestów wyborczych, z czego ponad 90 proc. stanowią skargi o identycznej treści, powielone według wzoru dostępnego w internecie.

Publikacja: 24.06.2025 15:27

prof. Małgorzata Manowska, I prezes Sądu Najwyższego

prof. Małgorzata Manowska, I prezes Sądu Najwyższego

Foto: tvrp.pl

Prezes SN tłumaczy, że zdecydowana większość tych skarg to tak zwane „giertychówki” – protesty o identycznej treści, powielane według wzoru dostępnego w internecie. Jak mówi: „Cała treść jest tożsama (...), dlatego dla sędziów nie będzie to problem organizacyjny”. 

Opowiedziała też o przypadkach ekstremalnych, na przykład skardze, do której dołączono pociski. W rozmowie poruszono również oskarżenia o fałszowanie wyborów. Manowska zaznacza: „Jestem daleka od tego typu sformułowań (...), oczekiwałabym od osób, które takie zarzuty podnoszą, że je uwiarygodnią i poprą faktami.” Podkreśla też, że sąd działa wyłącznie w granicach zarzutów zawartych w protestach, a nie na podstawie spekulacji medialnych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo dla profesjonalistów
Wykluczenie cyfrowe w ochronie zdrowia to fakt
Reklama
Prawo dla profesjonalistów
Sędzia Kozielewicz: W Polsce dwa razy sfałszowano wybory
Prawo dla profesjonalistów
Czy spory o WIBOR to nowa nisza dla kancelarii frankowych?
Prawo dla profesjonalistów
Przedrzeźniając prof. Strzembosza prezydent szarga nie tylko swój autorytet
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo dla profesjonalistów
Pozwy o ochronę dóbr osobistych po kampanii prezydenckiej – mec. Dariusz Pluta komentuje
Reklama
Reklama
Reklama