Taki wniosek płynie z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 13 marca 2024 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.1.2024. 3.MR1), którą na łamach „Rzeczpospolitej” opisuje Przemysław Wojtasik.
Otrzymała ją spółka, która zorganizowała dla swoich kontrahentów akcję promocyjną. Jej uczestnicy, którzy dokonają zakupów na określonym zakupie mogą za 1 zł nabyć wycieczkę, bon towarowy bądź artykuły przemysłowe.
Firma chciała się upewnić, że wydatki na akcję promocyjną (wycieczki, artykuły przemysłowe i bony) może rozliczyć w kosztach? Była przekonana, że tak. Jak argumentowała, że mają związek z działalnością gospodarczą i przyczyniają się do osiągnięcia przychodów.
Fiskus się zgodził, bowiem wycieczki, bony towarowe oraz artykuły przemysłowe są sprzedawane za symboliczną złotówkę tylko w szczególnych sytuacjach, po spełnieniu określonych warunków wynikających z regulaminu promocji.
Skarbówka nie miała wątpliwości, że w tym przypadku "istnieje związek pomiędzy poniesieniem wydatków, a uzyskaniem czy też zachowaniem lub zabezpieczeniem źródła przychodów”.
W interpretacji wyjaśniono też kwestię rozliczenia przychodu. Urzędnicy przyznali, że co prawda stosowana przez spółkę cena odbiega od wartości rynkowych, ale ma uzasadnienie ekonomiczne. W związku z tym „nie występują okoliczności uzasadniające oszacowanie przychodu w wysokości odpowiadającej wartości rynkowej sprzedawanych towarów, bonów oraz wycieczek”, a przychód z każdej transakcji wynosi 1 zł minus VAT.
Czytaj więcej: