Compliance - pierwsza linia obrony firm przed ryzykiem naruszeń przepisów

Sprawny system Compliance może zapewnić zgodność działań z przepisami prawa i uchronić firmy przed sankcjami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nad przestrzeganiem procedur zgodności u przedsiębiorcy powinien czuwać zespół lub osoba monitorująca działalność firmy w celu ograniczenia ryzyka przestępstw gospodarczych, w tym antymonopolowych.

Publikacja: 27.10.2017 06:30

Compliance - pierwsza linia obrony firm przed ryzykiem naruszeń przepisów

Foto: 123RF

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział badanie rynku mediów (w tym telewizji i prasy), reklamy oraz platform internetowych pod kątem zweryfikowania ich struktury i stopnia koncentracji. Na chwilę obecną Urząd prowadzi już sześć analiz dotyczących rynku mediów. Celem badań jest uzyskanie odpowiedzi na pytania, jak wygląda sytuacja na rynku mediów i czy któreś z firm nie dokonują antykonkurencyjnych porozumień, bądź też nie nadużywają pozycji dominującej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama