Reklama
Rozwiń

Jak wprowadzić nowy system czasu pracy, gdy w zakładzie obowiązuje regulamin pracy?

Przepisy wewnątrzzakładowe nie muszą odnosić się do stosowanego w firmie systemu czasu pracy tylko wtedy, gdy jest to system podstawowy. Każdy inny trzeba wprowadzić układem zbiorowym, regulaminem pracy lub obwieszczeniem.

Publikacja: 12.10.2017 05:45

Jak wprowadzić nowy system czasu pracy, gdy w zakładzie obowiązuje regulamin pracy?

Foto: 123RF

- W regulaminie pracy mamy zapis, że praca jest wykonywana od poniedziałku do piątku w godz. 8–16. Nie ma tam nic na temat systemów czasu pracy. Czy w związku z tym możemy wprowadzić dla niektórych pracowników indywidualne rozkłady czasu pracy, gdzie świadczyliby pracę w niektóre dni po 10, a w niektóre dni po 6 godzin? – pyta czytelniczka.

Nie, dla takiej zmiany niezbędna jest wcześniejsza zmiana regulaminu. To, na co wskazuje czytelniczka, byłoby systemem równoważnego czasu pracy, który powinien być jasno przewidziany w regulaminie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego