Reklama

Jak wprowadzić nowy system czasu pracy, gdy w zakładzie obowiązuje regulamin pracy?

Przepisy wewnątrzzakładowe nie muszą odnosić się do stosowanego w firmie systemu czasu pracy tylko wtedy, gdy jest to system podstawowy. Każdy inny trzeba wprowadzić układem zbiorowym, regulaminem pracy lub obwieszczeniem.

Publikacja: 12.10.2017 05:45

Jak wprowadzić nowy system czasu pracy, gdy w zakładzie obowiązuje regulamin pracy?

Foto: 123RF

- W regulaminie pracy mamy zapis, że praca jest wykonywana od poniedziałku do piątku w godz. 8–16. Nie ma tam nic na temat systemów czasu pracy. Czy w związku z tym możemy wprowadzić dla niektórych pracowników indywidualne rozkłady czasu pracy, gdzie świadczyliby pracę w niektóre dni po 10, a w niektóre dni po 6 godzin? – pyta czytelniczka.

Nie, dla takiej zmiany niezbędna jest wcześniejsza zmiana regulaminu. To, na co wskazuje czytelniczka, byłoby systemem równoważnego czasu pracy, który powinien być jasno przewidziany w regulaminie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama