Jak wprowadzić nowy system czasu pracy, gdy w zakładzie obowiązuje regulamin pracy?

Przepisy wewnątrzzakładowe nie muszą odnosić się do stosowanego w firmie systemu czasu pracy tylko wtedy, gdy jest to system podstawowy. Każdy inny trzeba wprowadzić układem zbiorowym, regulaminem pracy lub obwieszczeniem.

Publikacja: 12.10.2017 05:45

Jak wprowadzić nowy system czasu pracy, gdy w zakładzie obowiązuje regulamin pracy?

Foto: 123RF

- W regulaminie pracy mamy zapis, że praca jest wykonywana od poniedziałku do piątku w godz. 8–16. Nie ma tam nic na temat systemów czasu pracy. Czy w związku z tym możemy wprowadzić dla niektórych pracowników indywidualne rozkłady czasu pracy, gdzie świadczyliby pracę w niektóre dni po 10, a w niektóre dni po 6 godzin? – pyta czytelniczka.

Nie, dla takiej zmiany niezbędna jest wcześniejsza zmiana regulaminu. To, na co wskazuje czytelniczka, byłoby systemem równoważnego czasu pracy, który powinien być jasno przewidziany w regulaminie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem