Aktualizacja: 10.08.2017 07:42 Publikacja: 10.08.2017 07:42
Foto: Fotolia.com
Problem dotyczy głównie branży transportowej, która cierpi na brak rąk do pracy. Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej zaczęli więc zatrudniać kierowców ze Wschodu. Aby wysłać ich z towarami na trasy po państwach Unii Europejskiej, muszą najpierw załatwić im tzw. zaświadczenie A1. Dokument ten potwierdza prawo do ubezpieczenia takiego pracownika w Polsce.
– To, co kiedyś zdarzało się sporadycznie, obecnie jest zjawiskiem na masową skalę – mówi Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska. – ZUS odmawia wydania zaświadczenia A1, bo zakłada, że taki pracownik ze Wschodu nie ma w Polsce centrum interesów życiowych.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas