1. Odpowiednie ukierunkowanie
Najważniejsze w efektywnym wykorzystaniu martwych sezonów w firmie jest skoncentrowanie się na odpowiednich zadaniach. Wbrew pozorom taki okres daje możliwość zrobienia wielu rzeczy, na które kiedy indziej nie ma czasu. Dlatego tym bardziej trzeba go dobrze zagospodarować. Część klientów także wybrała się na urlop i dynamika niektórych projektów spada, jednak przecież nie wszystkich. Należy zatem skoncentrować się na tych klientach, którzy zostali. Można poświęcić im więcej uwagi. Kiedy do nadzorowania jest kilka projektów, ciężko włożyć całą swoją energię i kreatywność w każdy z nich. Jest więc teraz dobry moment, aby wzmocnić kontakt z wybranymi klientami, pójść do przodu w projektach, czy zaproponować nowe rozwiązania. Dzięki temu można zbudować pozytywne emocje w kontakcie z klientem, które uznawane są za bardzo istotne w podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów i budowania przywiązania do marki.