Gdy e-sklep nie ma towaru, który zamawia klient

Zdarza się, że konsument zamówił produkty, które już w chwili składania przez niego zamówienia przestały być dostępne w magazynie. Takie przypadki mogą powodować kłopotliwą dla przedsiębiorcy sytuację, gdyż nie jest on w stanie zrealizować umowy sprzedaży.

Aktualizacja: 01.11.2016 16:27 Publikacja: 01.11.2016 15:57

Gdy e-sklep nie ma towaru, który zamawia klient

Foto: 123RF

Bywa tak w sklepach o modelu, w którym towary przesyłane są do konsumenta z magazynu podmiotu trzeciego. W takim przypadku właściciel e-sklepu nie ma dostępu do towarów, przez co aktualizacja ich stanu jest utrudniona. Może też zdarzyć się, że firma wysyłająca towary z magazynu do konsumenta okaże się nierzetelna.

Jak właściciel e-sklepu i może zabezpieczyć się na wypadek sytuacji, gdy konsument zamówił towary, które z różnych przyczyn nie mogą zostać mu dostarczone?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama