Gdy e-sklep nie ma towaru, który zamawia klient

Zdarza się, że konsument zamówił produkty, które już w chwili składania przez niego zamówienia przestały być dostępne w magazynie. Takie przypadki mogą powodować kłopotliwą dla przedsiębiorcy sytuację, gdyż nie jest on w stanie zrealizować umowy sprzedaży.

Aktualizacja: 01.11.2016 16:27 Publikacja: 01.11.2016 15:57

Gdy e-sklep nie ma towaru, który zamawia klient

Foto: 123RF

Bywa tak w sklepach o modelu, w którym towary przesyłane są do konsumenta z magazynu podmiotu trzeciego. W takim przypadku właściciel e-sklepu nie ma dostępu do towarów, przez co aktualizacja ich stanu jest utrudniona. Może też zdarzyć się, że firma wysyłająca towary z magazynu do konsumenta okaże się nierzetelna.

Jak właściciel e-sklepu i może zabezpieczyć się na wypadek sytuacji, gdy konsument zamówił towary, które z różnych przyczyn nie mogą zostać mu dostarczone?

Pozostało 86% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy