Nowa ustawa o prawach konsumentów a wykroczenia

Jeżeli przedsiębiorca nie dopełni obowiązków informacyjnych przewidzianych w nowej ustawie o prawach konsumenta, naraża się na grzywnę w wysokości do 5 tys. zł. Inaczej niż dotychczas będzie traktowane każde wprowadzenie klienta w błąd.

Publikacja: 23.12.2014 06:20

Nowa ustawa o prawach konsumentów a wykroczenia

Foto: www.sxc.hu

Ustawa o prawach konsumenta (DzU z 2014r., poz. 827) wprowadza  wiele zmian w przepisach regulujących obowiązki i uprawnienia przedsiębiorcy i konsumenta (patrz ramka). Pisaliśmy o nich wielokrotnie na łamach Prawa i Praktyki oraz Dobrej Firmy (np. PiP z dnia 5 grudnia 2014). Warto jednak dodać, że ustawa ta wprowadza także zmiany w kodeksie wykroczeń oraz w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Kto odpowiada

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?