Poniższe zestawienie przedstawia różnicę w kosztach, jakie ponosi firma z parkiem pojazdów liczącym 30–60 samochodów w porównaniu z nakładami ponoszonymi przez firmę CFM. W zakres czynności wchodzą wszystkie przewidziane przez producenta przeglądy, wymiany płynów i oleju, wymiana piór wycieraczek, klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych i elementów zawieszenia.
W przypadku zarządzania flotą przez firmę CFM, która serwisuje samochody w autoryzowanych stacjach obsługi, w większości przypadków ponoszone przez klienta koszty będą niższe – głównie ze względu na większe rabaty uzyskane przez firmę CFM od ASO.
Dodatkowo firmy wynajmu korzystają z zaawansowanych i stale aktualizowanych systemów kontroli kosztów, które pozwalają na bardziej skrupulatną analizę wydatków flotowych niż przy samodzielnym zarządzaniu samochodami.
W wykonywanych we własnym zakresie kalkulacjach zawsze warto dodać rezerwę na poczet napraw, które mogą być niezbędne po okresie gwarancji. Jeśli firma zdecyduje się na usługę CFM i użytkuje samochody zgodnie z zasadami normatywnego zużycia, to niespodziewane naprawy nie generują dla klienta żadnych kosztów, ponieważ pokrywa je miesięczna rata za serwis i naprawy.
Na rynku jest wiele produktów leasingowych, w dużej mierze dowolnie konfigurowalnych i często szytych na miarę oczekiwań użytkowników służbowych pojazdów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji powinni oni dokonać gruntownej analizy swoich potrzeb flotowych i zdefiniować cele, które firmowe auta mają realizować. Warto wtedy współpracować z partnerem, który dysponuje wieloletnim know-how i wesprze przedsiębiorcę jako profesjonalny doradca w biznesie. —rp