Zdobycie tego rynku ułatwi program realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Wydział Handlu i Inwestycji polskiej ambasady w USA. „Polski Most Krzemowy" to szkolenia, warsztaty i doradztwo ekspertów polskich i amerykańskich. A na koniec, dla wybranych firm, dotowany wyjazd do Doliny Krzemowej (wsparcie udzielane jako tzw. pomoc de minimis). Tam będzie można wprowadzać w życie, opracowany w trakcie szkoleń, plan marketingowy dostosowany do wymagań i zwyczajów amerykańskich. Będzie także czas na spotkania z lokalnymi instytucjami otoczenia biznesu oraz przekonanie aniołów biznesu lub zarządzających funduszami typu venture capital do inwestycji w perspektywiczną polską spółkę. W najbliższym czasie PARP uruchomi nabór wniosków dla chętnych do wzięcia udziału w tym wydarzeniu. Warto zaznaczyć, że na pierwszy etap szkoleniowy może zakwalifikować się 240 przedsiębiorców. Do drugiego etapu (doradczo-warsztatowego) przejdzie 90 z nich. Selekcja firm, które wezmą udział w trzecim etapie projektu, będzie polegać na ocenie przez ekspertów strategii marketingowych stworzonych przez przedsiębiorców podczas szkoleń i warsztatów. Ostatecznie wybranych zostanie 30 przedsiębiorców, którzy będą mogli korzystać z programu akceleracyjnego (w Kalifornii) od wiosny/lata 2014 r. do końca grudnia 2014 r. Więcej informacji o programie „Polski Most Krzemowy" znajduje się na stronie PARP (www.parp.gov.pl).