Czy przełożony zawsze musi uwzględnić prośbę pracownika o przesunięcie terminu urlopu

Nie każdą prośbę pracownika o przesunięcie wypoczynku przełożony musi uwzględnić. Są jednak okoliczności, w których odmowa nie wchodzi w grę.

Aktualizacja: 14.07.2018 09:27 Publikacja: 14.07.2018 09:00

Czy przełożony zawsze musi uwzględnić prośbę pracownika o przesunięcie terminu urlopu

Foto: AdobeStock

Koniec roku szkolnego i nadejście lata wiążą się nieodłącznie z sezonem urlopowym. W tym czasie pracownicy zwykle wykorzystują istotną część przysługujących im dni wolnych.

Aby zapewnić właściwe funkcjonowanie zakładu pracy i móc spokojnie zaplanować letni wypoczynek, większość firm uzgadnia terminy wykorzystania urlopów na długo przed rozpoczęciem sezonu letniego. Jednak okoliczności losowe mogą wymusić konieczność zmiany planu urlopów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama