Zmiany grafiku pracy w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę

To ostatni moment, aby rozważyć potrzebę zmian systemu czy rozkładu czasu pracy pracowników w związku z wchodzącym zakazem pracy w handlu w niedziele i święta. Nie da się ich bowiem wprowadzić z dnia na dzień.

Publikacja: 22.02.2018 04:45

Zmiany grafiku pracy w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę

Foto: 123RF

1 marca br. wchodzi w życie ustawa z 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni (DzU poz. 305). Zakazuje ona handlu i wykonywania czynności związanych z handlem w niedziele i święta. Wprowadza również zakaz powierzania w niedziele i święta wykonywania pracy w handlu oraz wykonywania czynności związanych z handlem pracownikom, pracownikom tymczasowym oraz osobom świadczącym pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, a także nieodpłatnie. Ustawa przewiduje jednak długą listę wyjątków od zakazu handlu.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?