Ewidencja czasu pracy niekiedy z pominięciem godzin pracy

Dla każdego pracownika trzeba prowadzić ewidencję czasu pracy. Jednak nie zawsze trzeba w niej uwzględniać godziny wykonywania zadań.

Publikacja: 01.02.2018 05:10

Ewidencja czasu pracy niekiedy z pominięciem godzin pracy

Foto: 123RF

Związek między czasem pracy a prawem pracownika do wynagrodzenia jest oczywisty. W konsekwencji czas pracy osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy trzeba ewidencjonować. To niezbędne dla prawidłowego ustalenia wynagrodzenia za pracę, jak również innych świadczeń związanych z pracą.

Mimo że przepisy regulujące problematykę ewidencji czasu pracy na to nie wskazują, wydaje się, że ewidencjonowanie czasu pracy spełnia jeszcze jeden cel. Jest nim monitorowanie przestrzegania przez pracodawcę przepisów o czasie pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki