Reklama
Rozwiń

Ewidencja czasu pracy niekiedy z pominięciem godzin pracy

Dla każdego pracownika trzeba prowadzić ewidencję czasu pracy. Jednak nie zawsze trzeba w niej uwzględniać godziny wykonywania zadań.

Publikacja: 01.02.2018 05:10

Ewidencja czasu pracy niekiedy z pominięciem godzin pracy

Foto: 123RF

Związek między czasem pracy a prawem pracownika do wynagrodzenia jest oczywisty. W konsekwencji czas pracy osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy trzeba ewidencjonować. To niezbędne dla prawidłowego ustalenia wynagrodzenia za pracę, jak również innych świadczeń związanych z pracą.

Mimo że przepisy regulujące problematykę ewidencji czasu pracy na to nie wskazują, wydaje się, że ewidencjonowanie czasu pracy spełnia jeszcze jeden cel. Jest nim monitorowanie przestrzegania przez pracodawcę przepisów o czasie pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji